22 Temmuz 2004 Pamukova

          

Cinnet treni

Özgür Mumcu  Cumhuriyet

Keşke Pamukova’da yitirdiğimiz 41 kişi de aramızda olsa ve Sayın Yıldırım’ın başbakanlığına şahit olsaydı. Kısmet. 
Tayyip Erdoğan ve Binali Yıldırım ilişkisi denince insanın aklına Cüneyt Ülsever’in yazdıkları geliyor. Malum, o hızlı tren kazasında Tayyip Bey başbakan, Binali Bey ise Ulaştırma Bakanı’ydı. Ülsever, Erdoğan’ın kısa hapishane misafirliği döneminde kendisine ilk geçmiş olsun diyenlerden ve sonrasında da ilk dönemlerinde Erdoğan’ı destekleyen biri.
Bakın nasıl anlatıyor aralarının açılmasını:
“2004’ün sonlarına doğru, ilk olarak hızlı tren kazasıyla, benim içime kurt düşmeye başladı. Çok net öğrendim ki, hızlı trenin emrini veren kendisidir. Kendisine teknik olarak o raylar üzerinde belli bir hızın üzerinde gitmenin mümkün olmadığı söylendiği halde ‘Ben emrediyorum’ diyen kişidir. 35 kişinin hayatına mal oldu o kaza. Bunun liberallikle alakası yok, bunun insanlıkla alakası var. Hızlı tren gündeme geldiğinde eski TCDD genel müdürüyle temasa geçtim. O, dedi ki; ‘ya Cüneyt, Türkiye Cumhuriyeti’ne ne zaman yeni bir Başbakan, yeni bir Ulaştırma Bakanı gelse ilk hayalleri İstanbul - Ankara arasında hızlı tren koymaktır. Fakat hemen önüne bilimsel raporlar konulur. Denir ki, bu ray sistemini değiştirmeden, dünyanın hangi trenini getirirseniz getirin, hızlı treni bu ray sistemiyle açmak cinayettir. Bu yapılırsa, cana mal olur.’ Gerçekten de adamın dediği oldu, cana mal oldu. Bu raporlar Başbakan’a bildirildi. Başbakan ‘Emrediyorum, ben söz verdim’ dedi. Bu, beni çok rahatsız etti.” 
http://www.cumhuriyet.com.tr/koseyazisi/537394/Cinnet_treni.html 
             
Pamukova Tren Kazasında Karar: 41 Kişinin Ölümüne 4 Yıl 2 Ay Ceza
Tren kazası ile ilgili açılan davada 1 Şubat 2008 tarihinde açıklanan kararda 1’inci makinist Fikret Karabulut’a 2.5 yıl hapis ile 1100 TL para cezası, 2’nci makinist Recep Sönmez’e 1 yıl 3 ay hapis ile 1333 lira para cezası verildi.

Yorumlar